Raamatute advendikalender

raamatute advendikalender

Paar päeva tagasi oli üks nendest vähestest päevadest, kui lapsed olid kodust ära ja mina korraks üksinda kodus, niiet sain ühte kohta kokku tõsta kõik selle aasta raamatute advendikalendri raamatud.

Kõik sai eelmisel aastal alguse sellest Alice’i postitusest. Suure advendikalendrite armastajana avastasin natuke aega hiljem sama idee ka enda Pinteresti advendikalendrite tahvlilt. Olin selle juba paari aasta eest sinna pannud, et kui Mustikas on suurem, siis kindlasti teen talle. Ja loomulikult olin selle idee ka ammu unustada jõudnud. 😉

Sel aastal panin kõik olemasolevad kalendrisse minevad raamatud juba tükk aega tagasi silmapiirilt ära, et oleks huvitavam vanu tuttavaid uuesti avastada. Tegelikult võib teha raamatukalendri ju ükskõik millise sisuga lasteraamatutest, aga mul on kinnisidee, et need peaksid olema ikka ainult talve- ja jõuluteemalised raamatud.

Et eelmisel aastal tuli see raamatukalendri tegemise mõte pisut ootamatult, siis tuli olemasolevate raamatutega hakkama saada. Paar uut raamatut ostsin ka juurde. Puuduolevad raamatud asendasin hoopis Tähekese digiarhiivist välja prinditud jõulu- ja talvejuttudega. Keerasin väljaprinditud lehed lihtsalt toruks, keerasin paberisse ning kinnitasin pealt kleepsuga. Tagantjärgi võin öelda, et need just need torud olidki Mustika kõige suuremad lemmikud. Riputasime jutud pesulõksudega seinal olevale nöörile, kust neid sai iga päev uuesti loetud. Pärast jõule kleepisin kõik jutud kokku ühte suurde märkmikusse (tegelikult ootavad veel viimased kleepimist), niiet neist sai kokku peaaegu nagu omaette raamat (mis läheb sel aastal omakorda üheks advendikalendri “raamatuks”). Tähekese jutud tulevad meie kalendrisse ka sel aastal.

isetehtud advendikalender

Päev enne 1.detsembrit nägi meie raamatuhunnik välja selline. Nagu nüüd selgub, möödus jõuluootus nii kiiresti, et paremat pilti kui see tahvliga tehtu teha ei jõudnudki. Kuhi kasvas tegelikult veel mõne toru võrra suuremaks, sest esimese hooga ei jõudnud jutte sealt arhiivist nii kiiresti välja otsida. Õnneks 3-aastased veel 24-ni loendamisest suurt midagi ei tea.

raamatute advendikalender

Pakkimiseks kasutasin kord juba kasutatud valget pakkepaberit. Et seda jäi kapi otsa veel alles, siis saan ka sel aastal sama paberit pakkimiseks kasutada. Lisaks leidsin veel mõned vanad tapeediribad, mis samuti käiku lähevad. Mulle meeldis väga ka Mutukamoosi Eveli köögirätikutesse pakkimise lahendus.

Kuigi läks nii, et Mustikas soovis unejuttu lugeda juba keset päeva, pidas meie raamatukuhi ilusti 24.detsembrini vastu. Pole küll kindel, kas see aasta sama hästi läheb, sest raamatuhuvilisi on seekord rohkem.

raamatute advendikalender

Lõpetuseks veidi inspiratsiooni raamatuvalikuks.

Talveteemalised raamatud Lambrine blogis

Valik jõulu- ja talveteemalisi jutte Tähekese digiarhiivist

Tegelikult on neid seal natuke rohkemgi, need jutud siin on minu maitse järgi valitud. Panin tärni lõppu neile juttudele, mis Mustikale (3,5 a) eriti meeldisid. PS! See nimekiri uueneb aeg-ajalt.

  • 01/2016
    – Kristiina Kass “Mihkel pakib kuuseehteid”
    – Andrus Kivirähk “Saabastega supp”
  • 12/2015
    – Kristiina Kass “Liisa laseb liugu”
    – Andrus Kivirähk “Jõulukalender pööningul”
  • 01/2015
    Kristiina Kass “Elle ja Kalle uusaasta”
  • 12/2014
    – Monika Undo “Kärbseseenemetsa päkapikud”
    – Andrus Kivirähk “Verivorst ja piparkoogid”
    – Sergei Sedov “Kassipoeg”
  • 12/2013
    – Haldi Normet “Juulius ja jõulupuu” *
    – Kätlin Vainola “Kaneelirullid” *
  • 12/2012
    Andrus Kivirähk “Jõuluvana ja Une-Mati”
    Kalev Vapper “Kinkimise rõõm”
  • 12/2011
    Andrus Kivirähk “Laura klaver”
    Tanel Mällo “Uisutamas”
  • 12/2010
    – Kristiina Kass “Vanaema piparkook” *
    – Liili Remmel “Piparkoogi-Peedu”
    – Tõnu Seero “Kohtumine jõuluvanaga”
  • 12/2009
    – Jaak Kõdar “Jäätisekarud”
    – Kristiina Kass “Piparkoogipidu”
  • 12/2008
    – Andrus Kivirähk “Kass hakkab jõuluvanaks”
  • 12/2007
    – Kristiina Kass “Jõuluvana habe”
    – Triinu Ojar “Koer ja talv”
    – Triinu Ojar “Koer ja lumest naine”
    – Triinu Ojar “Koerale tuleb uus aasta”
  • 12/2006
    – Kristiina Kass “Kuidas me piparkooke teeme” *
  • 01/2004
    -Liili Remmel “Uusaasta hommikul”
  • 12/2003
    – Kerttu Soans “Olivia ja kommipuu”
  • 12/2002
    – Liili Remmel “Lumesadu”*
  • 12/2001
    – Jüri Rant “Kompvek sussis”
    – Aino Pervik “Jõulupuu Paula isa töö juures”
  • 01/2001
    – Jaan Rannap “Jäljed lumel”
  • 12/2000
    – Ira Lember “Jõuluime”*
  • 01/2000
    – Reet Jaanson “Lugu häbelikust jääkarust”
  • 12/1999
    – Liili Remmel “Jõuluhaldja kingid”
    – Aino Pervik “Hõbedase limusiini pöörane tegu”
  • 12/1996
    – Ira Lember “Jõululaupäeval”
    – Henno Käo “Postkaardijõulud”
  • 12/1995
    – Eno Raud “Jõulutihane”
  • 12/1994
    – Helju Rammo “Hea asi”
  • 12/1993
    – Olivia Saar “Jõulusokid”
    – Jaan Rannap “Aladdini imelamp”
  • 12/1992
    – Ira Lember “Jõululaupäeva hommikul”
  • 12/1991
    – Tõnu Seero “Kust jõuluvanad tulevad?”

Soovitusi raamatupoest

Siit leiad mõned minu eelmise aasta raamatusoovitused. Lisaks mõned leiud sel aastal ilmunud raamatuist.

lambrine_raamatute_advendikalender_soovitused

Katsun siis meeles pidada sel aastal raamatukalendrist mõne ilusama pildi teha. Kui ma nad kunagi pakitud saan…


Lambrine uued postitused jõuavad kõige kiiremini Sinuni blogi Facebook‘i lehe vahendusel.

12 thoughts on “Raamatute advendikalender

  1. Uhke! Sinu valges paberis hunnik tuletab meelde, et mul on aastaid rullide kaupa valget läikpaberit seismas. Ja kuna see joonistamiseks hästi ei sobi, siis äkki on meil ka sel aastal valge advendikalender.
    Olen samuti raamatuid jooksvalt kõrvale pannud ja mitmedki siin pildil olevatest olid tuttavad 🙂 Mul oli eelmisel aastal samamoodi, et 1. detsembriks veel 24 koos ei olnud ja ega lapsed üle ka ei lugenud. Nii saigi mõni pakkepaber mitmele ringile… Sel aastal aga loetakse juba praegu päevi 1. detsembrini.
    Aitäh Tähekese viidete eest! Tegid mu elu nii palju lihtsamaks 🙂

    Meeldib

    • Võta heaks, Eveli! 😉 Kuna mul seal Tähekese nimekirjas veel mitu juttu ka järgmisteks aastateks varuks, siis on see ühtlasi endale ka kasulik nimekiri. Muidu hakka järgmine aasta jälle uuesti otsima.

      Meeldib

  2. Mul on ka sel aastal juba varakult raamatud valmis ostetud (heategevuspoest) ja laps nii nii väga juba ootab seda kalendrit. Kuna Greta on juba nii suur, siis kahjuks sel korral ei olegi mul talle sinna hunnikusse ühtegi lühikese jutuga eestikeelset raamatut panna, sest laps on nendest juba välja kasvanud. Pikemaid raamatuid, aga ei jõua ühe õhtuga läbi lugeda. Nii et ma arvan, et sel aastal saab hoopis nii olema, et minu etteloetavatel õhtutel loeb hoopis tema mulle ette omi kalendrist saadud inglise keelseid raamatuid. 24. detsembri raamat on meil kalendris eraldi ja selleks saab olema üks korralik paks raamat mida ta siis hiljem ise lugeda saab, kuna meil on ju nüüd kodus üks suur raamatute lugeja laps 😉

    PS. Tegelikult just hakkasin mõtlema, et ma võiks ju ka mõned jutud lihtsalt välja printida 🙂 Vaatangi need sinu lingid läbi kas seal oleks k midagi Gretale sobilikku.

    Meeldib

    • Ma olen ka jõuludest saati vaikselt raamatutagavarasid täiendanud. Tahaks juba ise kõiki lugema hakata 😉
      Ma usun, et mõned jutud võiksid ehk Gretale sobida küll, seal nimekirjas on neid üsna erineva “raskusastmega”.

      Meeldib

  3. Tänan samuti Tähekese viite eest. Ma ei olnud üldse teadlik, et selline võimalus olemas on. Sain praegu nii palju inspireeritud, et ehk võtan isegi sel aastal raamatute advendikalendri koostamise ette. Aitäh!

    Meeldib

    • Tore, kui sellest abi oli! 🙂 Neid jutte on seal tegelikult nii palju, et saab lausa raamatuteta hakkama. Aga tegelikult on mõlemat moodi tore.

      Meeldib

  4. Ma olen siin natuke paanikas. Hakkasin neid lingitud jutukesi raamatu adventikalendri jaoks välja printima, aga millegi pärast ei pääse ma enam neile ligi?! Ma ei teagi milles viga, sest kui sa selle postituse tegid siis sain ma küll neid linke avada, nüüd aga enam mitte 😦
    Oskad aidata?

    Meeldib

    • Uurisin asja, tundub, et Digar on osadel failidel linkide süsteemi vist muutnud. Praegu saad kõige kiiremini nii, et kirjuta Google otsingusse Digar Täheke. Siis leiad arhiivi üles ja sealt otsi edasi postituses oleva ajakirjanumbri ja aasta järgi. Katsun mingi hetk lingid postituses ära parandada.

      Meeldib

  5. Suur tänu! Mul on tunne, et võib olla oli eile nende lehel mingi tõrge või nad parandasid seal midagi, sest mingit pidi ei pääsenud ligi. Täna proovisin uuesti ja kõik on korras 🙂 MÕnusat esimest raamatu advendikalendri õhtut!

    Meeldib

  6. Pingback: Raamatute advendikalender 2018 - Mutukamoos

  7. Pingback: Mida võiks päkapikud sussi sisse tuua? - Mutukamoos

  8. Pingback: Jõuluinspiratsioon - Mutukamoos

Sinu mõtted...